in

«Το Σύνταγμα δεν απαγορεúει τον γάμο των ομόφuλων»: Η καθηγήτρια του ΑΠΘ που σuνέταξε το νóμο

Η Κατερίνα Φουντεδάκη, καθηγήτρια Αστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής στο ΑΠΘ, είναι μια από τις δύο καθηγήτριες που συμμετείχαν στη σύνταξη τη νομοθετικής πρότασης.

Η Κατερίνα Φουντεδάκη, καθηγήτρια Αστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, η οποία είναι μια από τις δύο καθηγήτριες που συμμετείχαν στη σύνταξη τη νομοθετικής πρότασης για την ισότητα στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.

Συγκεκριμένα η καθηγήτρια Νομικής, μιλώντας στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις», σημείωσε πως για την σύνταξη της πρότασης, «κινηθήκαμε στο ισχύον δίκαιο και στο παράδειγμα άλλων χωρών», ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει συνταγματική απαγόρευση για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών» ενώ ως προς το δικαίωμα υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια τόνισε πως «τα παιδιά χρειάζονται αγάπη και κανόνες, αυτό μπορεί να δοθεί σε κάθε οικογένεια»

«Κινηθήκαμε στο ισχύον δίκαιο και στο παράδειγμα άλλων χωρών
Όπως ανέφερε η κυρία Φουντεδάκη «έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας το τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα. Κατά βάση τι ισχύει για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, τι ισχύει γενικά για το στάτους των ομόφυλων ζευγαριών τις δυνατότητες που έχουν να αποκτήσουν παιδιά ή να «νομιμοποιήσουν» τα παιδιά τους. Λάβαμε προφανώς υπόψη και αυτά που ισχύουν σε άλλες χώρες, ιδίως του δυτικού κόσμου, σε σχέση με το γάμο και την υιοθεσία. Άρα κινηθήκαμε στο ισχύον δίκαιο και στο παράδειγμα άλλων χωρών»

Δείτε το βίντεο

Γάμος ομόφυλων ζευγαριών: “Δεν υπάρχει κάποια μορφή οικογένειας που να κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα”

Όπως εξήγησε η καθηγήτρια νομικής «Δεν υπάρχει κάποια μορφή οικογένειας που να κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα, που πρέπει οπωσδήποτε να έχει δύο γονείς διαφορετικού φύλου. Η έννοια της οικογένειας είναι δυναμική. Άλλο πράγμα θεωρούσαμε οικογένεια πριν από 40 χρόνια, άλλο πριν από 20, άλλο τώρα. Και αυτό αποτυπώνεται και στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όπου στην έννοια της οικογενειακής ζωής αρχικά δεν ενέτασσε ούτε καν τους ετερόφυλα συντρόφους που δεν ήταν παντρεμένοι, ούτε τους ομόφυλους φυσικά και τελικά τους ενέταξε όλους. Επομένως, δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει κάποια συνταγματική απαγόρευση να γίνει ο γάμος των ομοφύλων. Αυτό είναι βέβαιο. Το ότι η ελληνική κοινωνία είναι συνηθισμένη στο πλειοψηφικό πρότυπο που ξέρουμε όλοι μας, του πατέρα και της μητέρας. δεν σημαίνει ότι αυτό το πρότυπο είναι και υποχρεωτικό».

Γάμος ομόφυλων ζευγαριών: «Κριτήριο στην υιοθεσία το συμφέρον του παιδιού και όχι ο σεξουαλικός προσανατολισμός του υποψήφιου»

Η καθηγήτρια Νομικής επισήμανε ως προς το δικαίωμα υιοθεσίας πως «Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει πει ότι δεν επιτρέπεται να τεθεί ως κριτήριο για την υιοθεσία ο σεξουαλικός προσανατολισμός του υποψήφιου θετού γονέα και επίσης το βασικό κριτήριο στην υιοθεσία, που είναι και αρχή που διέπει όλο το οικογενειακό δίκαιο, είναι το συμφέρον του παιδιού. Επομένως, για να επιλέξει, η Κοινωνική υπηρεσία ποιο ζευγάρι θα προτιμήσει, θα πρέπει να δει συνολικά το προφίλ του και να δει στη συγκεκριμένη περίπτωση ποιο ζευγάρι είναι πιο κατάλληλο για το παιδί»

Για τη σύνταξη της πρότασης νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια ενημέρωσε πως «μας δόθηκαν καθώς μελετούσαμε το σχέδιο νόμου, πολλά από τα πορίσματα μελετών από το εξωτερικό που αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ψυχολογικής φύσεως ή ανάπτυξης στα παιδιά που μεγαλώνουν σε ομόφυλες οικογένειες. Δεν το ξέρω επιστημονικά να σας το τεκμηριώσω. Υπάρχει όμως το επιχείρημα ότι τα παιδιά χρειάζονται αγάπη και κανόνες και αυτό μπορεί να δοθεί και σε μια οικογένεια, από γονείς του ίδιου φύλου. Δεν έχει διαπιστωθεί κάποια κακή εξέλιξη αυτών των παιδιών. Σίγουρα δεν ισχύει ότι τα παιδι

Η ζωή δεν ξεχνάει κανέναν. Ό,τι κάνατε θα το λουστείτε και μάλιστα γενναιόδωρα!

Δισεκατομμυριούχος Hong Kong προσφέρει 130 εκατ. ευρώ σε όποιον κάνει την κόρη του straight