Ένα από τα μεγαλύτερα μυαλά στον κόσμο της αυτοκίνησης ήταν ο Έντσο Φεράρι που κατάφερε να φτιάξει μια εμβληματική μάρκα και να αφήσει το δικό του στίγμα την εξέλιξη των τεσσάρων τροχών!
Tο 1898 (18 Φεβρουαρίου) γεννήθηκε ένας «τεράστιος» άνθρωπος για την αυτοκίνηση, που δεν είναι άλλος από τον Έντσο Φεράρι. Ο Ιταλός είχε το δικό του όραμα γύρω από τους μηχανοκίνητους αγώνες και τους τέσσερις τροχούς, γενικότερα και μετά από διάφορα εμπόδια που βρέθηκαν μπροστά του κατάφερε να δημιουργήσει μια αγωνιστική ομάδα και μια εταιρεία που κάνει όλο τον πλανήτη να παραμιλά με τα αυτοκίνητα που φτιάχνει.
Με αφορμή λοιπόν ότι ο Έντσο γεννήθηκε 123 χρόνια πριν, βρήκαμε εννέα πράγματα για τα οποία πολύ λίγοι γνωρίζουν. Η ιστορία του Ιταλού έχει γραφτεί αρκετές φορές και γνωρίζουμε ότι όσα πέτυχε, έγιναν εν μέσω δύσκολων συνθηκών, πολέμων και πολλών εμποδίων. Όταν ζήτησε να δουλέψει με τη Fiat τον… ακύρωσαν χωρίς να γνωρίζουν ποιον έχουν μπροστά τους και τι θα καταφέρει να δημιουργήσει μετά από λίγα χρόνια, ολομόναχος.
Το 1988 και σε ηλικία 90 ετών έφυγε από τη ζωή, όμως με τα επιτεύγματά του, το όνομά του δεν θα σβήσει ποτέ από την ιστορία. Η Ferrari μέχρι και σήμερα είναι μια εταιρεία που σέβεται όλος ο πλανήτης.
Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν αποτελούν σημείο αναφοράς στην απόδοση, τις τεχνολογίες γύρω από την οδήγηση αλλά και το σχεδιασμό, ενώ οι περισσότεροι petrolheads μεγαλώνουν με το όνειρο ότι κάποια στιγμή θα οδηγήσουν ένα τιμόνι που στο κέντρο του θα φιλοξενεί το όρθιο αλογάκι. Τι δεν γνωρίζουμε όμως για τον Έντσο Φεράρι;
Ο ιδρυτής της Ferrari πολέμησε στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και μάλιστα, παραλίγο να χάσει και τη ζωή του σε αυτόν.
Δεν ήταν απλώς ένας δοκιμαστής οδηγός αλλά και κανονικός οδηγός αγώνων που μάλιστα κατάφερε να τερματίσει και στο βάθρο με δύο ομάδες, τη C.M.N. και την Alfa Romeo, αλλά ποτέ με τη δική του ομάδα, τη Ferrari.
Η Scuderia Ferrari, η αγωνιστική ομάδα δηλαδή, ιδρύθηκε από τον Έντσο και τη διαχειριζόταν ο ίδιος πριν καν υπάρξει η μάρκα Ferrari ως αυτοκινητοκατασκευαστής.
Το εμβληματικό μαύρο άλογο στο λογότυπο της μάρκας ήταν ένα σχέδιο της μητέρας ενός διάσημου Ιταλού οδηγού αγώνων ονόματι Φραντσέσκο Μπαράκα. Η ίδια ζήτησε να χρησιμοποιηθεί στα αγωνιστικά της Ferrari και η μάρκα το άλλαξε ελαφρώς, βάζοντάς το σε κίτρινο φόντο.
Ο Έντσο ήταν και δημοσιογράφος στη διάρκεια της ζωής του. Μάλιστα, είχε ιδρύσει, μαζί με άλλους συνεργάτες, μια ιταλική αθλητική εφημερίδα.
Δεν ήταν απλώς ένας βετεράνος πολέμου αλλά έλαβε και οκτώ βραβεία συνολικά, με την Ιταλία να του αποδίδει φόρο τιμής για τη συνεισφορά του στη χώρα, τους μηχανοκίνητους αγώνες αλλά και τη μηχανολογία.
Το εργοστάσιο της Ferrari βομβαρδίστηκε δύο φορές το 1944, μόλις τρία χρόνια πριν το λανσάρισμα της πρώτης Ferrari δρόμου.
Σχεδόν όλα τα μέλη του στενού οικογενειακού του κύκλου πέθαναν πριν από τον Έντσο, συμπεριλαμβανομένου και του πολυαγαπημένου του γιου, Ντίνο Φεράρι, του οποίου το όνομα πήρε και ένα μοντέλο της μάρκας.
Το τελευταίο μοντέλο της Ferrari που πήρε την προσωπική έγκριση του Έντσο ήταν η θρυλική F40 που κυκλοφόρησε το 1987 και είχε έναν τούρμπο κινητήρα των 2.9 λίτρων με 478 ίππους, απόδοση εξωφρενική για την εποχή.